Tartalom:
Tz vvel a vilggazdasg sszeomlsa utn egy ex-katona magnyosan rja az utakat autjval. Egy nap betr egy t menti csehba, majd arra lesz figyelmes, hogy elktik a kint parkol jrgnyt. Nem az rtkrol, hanem az elvrol van sz: a kalandor nem turi, hogy lopjanak tole. ldzobe veszi az ot megrvidto bunzoket, s br mindssze a sajt autjt szeretn visszaszerezni, miutn ezt szp szval nem ri el, kmletlen bosszba kezd. Ebben vratlanul a segtsgre lesz a banda egy rabls sorn megsrlt s htrahagyott tagja, a stlan s szellemileg kiss visszamaradott Rey, akivel furcsa prost formlnak a bosszhadjrat sorn.
Kritikm:
Mostanban elg sok unalomba fullad filmbe futottam bele a mozikban. Ez a legfbb oka, hogy kritikimban folyamatosan a cselekmny hinya miatt kesergek, de most a The Rover bebizonytotta, hogy nem ezen ll vagy bukik egy film sorsa.
A The Rovernek sincs ugyanis meslhet trtnete. De ennek ellenre mgis elviszi a nz figyelmt, a szereplk rdekes karaktere s kapcsolata ltal. Az apokaliptikus jvkpben ugyanis mr szinte minden rtelmt vesztette, az emberi kapcsolatok a minimlis ltfenntarts szintjre degradldtak. Nincsenek erklcsi kapaszkodk, ember embernek farkasa. Egy ilyen vilg pedig akkor is tantja nzjt, ha csak rdgszekerek futkosnak a napsztta tjon. De neknk nem kell ennyivel bernnk.

Guy Pearce hozza a tle megszokott remek alaktst a morzus, szfukar, elgttelre szomjaz ex-katona szerepben. De aki a htn elviszi a filmet az mgis (hihetetlen, hogy ezt rom) Robert Pattinson zsenilis jtka. Egyszerre idegest s meghat a flszeg, kiss retardlt fi szerepben, aki inkbb rzi, mintsem rti az t krlvev trtnsek igazsgtalansgt. (Remek a monolgja arrl, hogy milyen j csak lni egyms mellett anlkl, hogy beszlgetni kelljen.) Remlem, megdobjk nhny djjal ezrt a teljestmnyrt.
Jr a pacsi az r-rendez David Michdnak is, aki remek atmoszfrt teremtett sznszeinek s ezt megspkelte, olykor egszen flbemsz, mskor idegtp zenvel. A zrjelenet eleinte kiss zavarba hozott. n Pearce fjdalomtl dbbent arct hagytam volna az utols snittnek, de a legutols kpsorok fellrtk ezt a megltsomat. Az ok- okozat szmomra szvszort volt.
Egyedl a dialgok, amik nem tl ersek, de az egyikben Michd megfogalmazta a filmje lnyegt:
- Minek mondod ezt el nekem?
- Nem kell, hogy mindennek rtelme legyen.

|
Nekem hinyzott a trtnet, nem tudtam mit kezdeni az informci hinyval. Pattinson valban nagyon remek volt.
A vge megrzott.